Main di Rumah Guguk, Bandung

Udah pada tau Rumah Guguk di Bandung belum? Rumah Guguk itu apa yah, hmm, petshop sih sebenarnya, tapi ada tamannya, kolam renangnya, tempat grooming, dll. Kamu juga bisa  beli anjing disini. Petshop plus plus lah, istilahnya. Hehe.

Sebenarnya aku udah lama banget pingin ke Rumah Guguk, tapi baru kesampean bulan lalu. Karena sejak aku lulus kuliah tahun 2014 lalu kan aku ngak tinggal di Bandung lagi tuh. Nah, sejak itu aku jarang banget ke Bandung. Paling juga satu dua kali, waktu ada acara nikahan temen.

Lanjutkan membaca “Main di Rumah Guguk, Bandung”

Iklan
Pangandaran

Short Trip to Pangandaran

Pangandaran is definitely one of the most overrated yet easily reached tourist destination in Java Island, Indonesia. It’s once (and still) a fishing village which later grew bigger and bigger and became famous among local tourist who long for a sunny day at the seashore and fresh seafood in their stomach.

What’s unique about Pangandaran is that it’s located on a Peninsula, so you might find the beaches facing East and West at the same time. I mean, not literally the same beach facing East and West but you only need 5 minutes walk from the East part of the beach to the West – that’s pretty convenient (for me)! Lanjutkan membaca “Short Trip to Pangandaran”