Main di Rumah Guguk, Bandung

Udah pada tau Rumah Guguk di Bandung belum? Rumah Guguk itu apa yah, hmm, petshop sih sebenarnya, tapi ada tamannya, kolam renangnya, tempat grooming, dll. Kamu juga bisa  beli anjing disini. Petshop plus plus lah, istilahnya. Hehe.

Sebenarnya aku udah lama banget pingin ke Rumah Guguk, tapi baru kesampean bulan lalu. Karena sejak aku lulus kuliah tahun 2014 lalu kan aku ngak tinggal di Bandung lagi tuh. Nah, sejak itu aku jarang banget ke Bandung. Paling juga satu dua kali, waktu ada acara nikahan temen.

Lanjutkan membaca “Main di Rumah Guguk, Bandung”

Iklan
Lembang

I am Truly Grateful

Everyone has a story. A story that makes them who they are today. This is mine…

I was raised in a small city, where everyone knows one another’s families. And if you do something disgraceful, we all will notice and talk about it. There’s definitely a lot of social pressure to keep your nose clean, as everybody knew your family and will talk about it. Once one person finds out, the rest of the town will know within minutes. But that’s part of the community. And this is too why, I guess, the bullied kids will forever be bullied until they get themselves out of the town, and change. A lot of my friends did changed after attending university in another town. They even have a lot of new good friends now – which is good for me. 

Lanjutkan membaca “I am Truly Grateful”